Je logo maakt geen sterk merk.
Consistentie is de sleutel naar sterke communicatie. Daarom heb je aan alleen een logo voor je bedrijf niet genoeg. Een logo is onderdeel van je branding. Meestal bestaat een logo uit uit een woord, een symbool of een combinatie van beide. In de branding gaan we een stap verder.
Een brand gaat over alles wat er door de doelgroep gedacht, gevoeld en ervaren wordt bij een bedrijf. Het gaat over beleving en het imago dat je hebt bij je klanten. We ontdekken daarvoor jullie kernwaardes en marketingboodschap. In de branding maken we dát wat jullie uniek maakt visueel.
In een brandbook leggen we duidelijke richtlijnen vast over het gebruik van jullie nieuwe logo, kleuren, typografie, vormentaal, ‘tone of voice’ en fotografie. We leveren online een overzichtelijke plek met alle benodigde bestanden. Zo kunnen alle medewerkers de huisstijl op de juiste manier naar buiten dragen.
Veel bedrijven hebben een logo of branding maar voeren deze niet consistent door. In presentaties of socials worden verschillende stijlen gebruikt. Iedereen rommelt wat aan.
Zonde. Laat een sterk merk niet wegglippen!
Kom vrijblijvend bij mij op de radar om te verkennen of jullie je werkwijze daarin kunnen verbeteren.
