Laatst moest ik een ondernemer uitleggen wat een huisstijl was.
Hij dacht dat het ging over het (particuliere) interieurs. En ik snap de verwarring, de woordspeling. Maar ik wist ook gelijk; jij bent niet mijn doelgroep.
De kaders van vakjargon worden bepaald door je doelgroep. Mijn doelgroep is de gevestigde ondernemer, eigenlijk jouw communicatie/marketing afdeling. Of misschien ben jij wel zelf de communicatieprofessional.
Ik ga in deze post dus niet uitleggen wat een huisstijl is. Ik wil je wél vertellen dat je met jullie huisstijl waarschijnlijk nog veel te winnen hebt.
In veel organisaties is hun huisstijl niet ingezet als een merk.
En precies dát is wat bedrijven zoals Coca Cola, HEMA en Coolblue sterk maken.
Met onze aanpak transformeren we organisaties naar merken. Ik duik samen met jullie naar de kern. We creëren van je huisstijl een visueel verhaal. Een gevoel dat verbindt met je werknemers en je doelgroep. Dat gaat verder dan een logo, kleuren en typografie. We creëren een imago.
In 2023 werken aan een sterk merk? Bel me!
Ps. Als je niet weet wat een huisstijl is, bel me ook. Ik wil het met alle liefde vertellen.