Mijn stip op de horizon was weg.

Mijn doel had ik binnen 1.5 jaar bereikt. Dat koste me iets heel waardevols; een stip op de horizon.


Toen ik begon met ondernemen had ik een droomopdracht. Ooit wilde ik voor een museum werken. Een poster, tentoonstelling of menukaart vormgeven. Gewoon iets ontwerpen. Kers op de taart? De gehele huisstijl en communicatie voor een museum creëren.


De ultieme opdracht om met branding te verwonderen. Kunst toe te voegen aan design.


Jeetje. Wat leek dat ver weg.


In 2016, anderhalf jaar nadat ik me inschreef bij de KVK, stond ik ineens de dansen op de keukentafel. Dé opdracht was binnen. Zo maar, zonder dat iemand wist van mijn wensenlijstje. Deze vraag kwam zomaar mijn mailbox ingevlogen.


Voor Museum Jan Cunen ontwierp ik een nieuwe branding en communicatie concept. Van huisstijl, vlaggen, menukaart, iconen, posters tot website. Een subtiel detail op de kussens in het museumcafé tot aan een tegelpatroon in de aanlooproute vanaf het station. Mijn hart gaat sneller kloppen van de consistentie en doorvertaling tot in de puntjes!


En toen was er een gat. Niet bewust hoor, ik ging op mijn gemakje verder met alle opdrachten. Maar achteraf besef ik wat ik daarna miste.


Een nieuwe stip op de horizon.


Dat besef gaf weer een groter perspectief en verlangen.