top of page

Kunstacademie

Lonneke Hoogstede

Mijn carrière begon op de keukenkastjes van mijn ouders. Met viltstiften en een flinke dosis ondeugend lef. Mijn eerste grafische meesterwerken...

Op de kunstacademie werd die speelse drang een vak. Daar leerde ik denken in concepten, kijken met een scherp oog en voelen wanneer iets écht klopt. Vijftien jaar later borrelt mijn hoofd nog steeds van de creatieve ideeën.

 

Ik ontwerp helderheid in een wereld vol informatie. Geen mooie plaatjes om het mooi zijn, maar met goede resultaten en blije gezichten. Daar ben ik dol op.

Als ik niet aan het ontwerpen ben, trek ik de wereld in. Van de ruige kust van Nieuw-Zeeland, roodbruine rotsen van Jordanië, jungletochten in Madagaskar tot wandelingen door de Ardennen. Ik zoek plekken die me verwonderen. Dat neem ik mee terug de studio in.

SPREKENDE COMMUNICATIE.   CONCEPTUEEL GEDACHTEGOED.   INDRUKWEKKEND DESIGN.   VERRASSENDE MARKETING.   BRUISENDE CREATIVITEIT.   PRIKKELENDE PRESENTATIE.

CF4A0285(BM)_verkleind.jpg

Ik ben gefascineerd door hoe mensen (onbewust) keuzes maken. Design speelt daarin een grotere rol dan je zou verwachten. Witruimte kan spanning opbouwen, of juist rust geven. Kleur is nooit neutraal, in elke cultuur vertelt het een ander verhaal. Beeld spreekt al voordat je iets leest. Dat is de kracht van visuele communicatie. 

Samen maken we het groots

Van eerste idee tot realisatie: ik begeleid jullie door het hele creatieve proces. Je hebt één vast aanspreekpunt en kunt rekenen op kwaliteit. Vanuit onze studio, Molen Zeldenrust, werk ik achter de schermen samen met de creatieven van Huyswerk en de gedragsexperts van AndC. Samen hebben we alles in huis voor communicatie die klopt én raakt.

Mij nog beter leren kennen?

Op LinkedIn plaats ik elke week een ontdekking, project of ervaring uit mijn ontwerpers-leven. Let's connect! Ontdek bijvoorbeeld hoe we vaak onbewust visueel discrimineren, hoe ik omga met het sturen van 'open bestanden', waarom ik vind dat we het bij branding meer moeten hebben over gevoelswaarden en over de kracht van offline-campagnes.

Zin om samen mooie dingen te maken?

bottom of page